English (en)

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij?
Neemt u dan contact met ons op via de contactpagina.

Kan ik in één keer meerdere boeketten bestellen?

Ja, het is mogelijk om in de webshop meerdere boeketten te bestellen.  U kunt tijdens de bestelling eenvoudig de (evt verschillende) bezorgadressen en boodschappen voor op de kaartjes invoeren. Als het bezorgadres en de boodschap gelijk zijn, hoeft u deze maar 1 keer in te voeren voor de gehele bestelling.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Ja, tot een werkdag voor de levering kunt u uw wijziging ovv uw ordernummer per e-mail aan ons doorgeven. Stuurt u dan uw mail naar info@bloemenweelde-amsterdam.nl

Wijzigingen voor op dezelfde dag zijn helaas niet altijd mogelijk. Wij raden u aan in deze situatie telefonisch contact op te nemen op 020-616 8704.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Annuleren is alleen mogelijk bij bestellingen met een afleveradres binnen Nederland. De annulering moet tenminste 24 uur voor de afleverdatum telefonisch worden doorgegeven. Dit kan tijdens de openingstijden (ma-vr van 8.00 tot 18.00 uur en za van 8.00 tot 17.00) op telefoonnummer 020 - 6168704.

Annuleringskosten bedragen 10% van de hoofdsom met een minimumbedrag van € 8,50.

Aangezien Bloemenweelde hoofdzakelijk producten levert die snel kunnen bederven is het herroepingsrecht uitgesloten. Lees meer over het herroepingsrecht in onze algemene voorwaarden.

Geeft Bloemenweelde garantie op de boeketten?

Bloemenweelde biedt 7 dagen vers- c.q. vaasgarantie. Vaasgarantie geldt niet wanneer het geleverde niet goed is behandeld. (zie de vraag: hoe heb ik het langst plezier van mijn boeket)

Hoe heb ik het langst plezier van mijn boeket?

Snijd de bloemen na aankoop met een scherp en schoon mes schuin af. Hiervoor kan ook een snoeischaar worden gebruikt. Plaats de bloemen in een schone vaas met vers water en doe daarin een zakje bloemenvoedsel. Zet bloemen nooit op de tocht.

Kan ik bij jullie ook bloemen bestellen voor het buitenland?

Ja, Bloemenweelde is Fleurop-bloemist. Wij kunnen uw bloemenbestelling voor het buitenland ook voor u afhandelen.

Ik heb een verkeerd bezorgadres voor mijn boeket opgegeven, kan ik dit nog veranderen?

Ja, tot een werkdag voor de levering kunt u uw wijziging ovv uw ordernummer per e-mail aan ons doorgeven. Stuurt u dan uw mail naar info@bloemenweelde-amsterdam.nl

Is de bezorging op dezelfde dag? Neemt u dan telefonisch contact met ons op via 020-616 8704. Als wij het boeket al op het verkeerde adres hebben aangeboden, dan zijn we genoodzaakt om de extra bezorgkosten in rekening te brengen. Zodra de extra bezorgkosten zijn voldaan, zal de order opnieuw worden aangeboden. 

Wat gebeurt er als de ontvanger van de bloemen niet thuis is?

Indien blijkt dat de ontvanger niet aanwezig is, dan proberen we het bloemwerk af te geven bij de buren (de ontvanger krijgt dan een briefje in de bus op welk nummer het bloemwerk is afgeleverd).

Als afgeven bij de buren niet mogelijk is, dan krijgt de ontvanger een briefje in de bus met het verzoek contact met ons op te nemen voor een tweede leverafspraak. Mocht de ontvanger dan nogmaals niet thuis zijn, dan kan deze het boeket in de winkel afhalen. 

Kan ik online betalen met een Nationale bloemenbon?

Nee, op onze website is het helaas niet mogelijk om bloemenbonnen te verzilveren. In de winkel kan dat natuurlijk wel!

Kan ik online de Nationale bloemenbonnen bestellen?

Ja, u kunt bloemenbonnen bestellen via onze webshop. Bloemenbonnen zijn bij uitstek geschikt voor marketing-acties. Neemt u contact met ons op voor de mogelijkheden om bloemenbonnen met uw bedrijfslogo te bestellen.

Kan ik de Nationale Bloemenbonnen ook voor zakelijke doeleinden gebruiken?

Ja, de Nationale Bloemenbon is bij uitstek geschikt voor zakelijke doeleinden of marketing-acties. Wij adviseren u hier graag over. Neemt u contact met ons op via admin@bloemenweelde-amsterdam.nl .

Kan ik een bestelling retourneren? (herroepingsrecht)

Retourneren van bloemen en planten (herroepingsrecht) is niet mogelijk (conform artikel 8.2.d. van de Algemene voorwaarden), omdat deze producten aan bederf onderhevig zijn. 

Voor accessoires die niet aan bederf onderhevig zijn (vazen) geldt dat deze kunnen worden geretourneerd als u zowel besteller als ontvanger bent en de accessoires niet beschadigd en niet gebruikt zijn. Retournering kan binnen 14 kalenderdagen volgend op de dag van levering conform artikel 6 en 7 van de Algemene voorwaarden. Bij retournering dient u op te geven: het ordernummer, reden van retournering en uw contactgegevens. Het te retourneren artikel dient in een goed beschermde verpakking te worden verzonden.  

Wat is een biedermeier?

Een biedermeier is een compact gebonden boeket, zie de afbeelding. Kenmerk is dat het een bolle vorm heeft, zonder lange uitsteeksels.

Biedermeier-oranje

Bezorgt Bloemenweelde ook bloemen in het buitenland?

Bloemenweelde bezorgt zelf niet in het buitenland, maar kan uw bestelling wel doorgeven aan een van onze collega's in het buitenland.

Omdat de prijzen van boeketten verschillen per land, verzoeken wij u vriendelijk uw wensen per e-mail aan ons door te geven. Wij zullen dan voor u nakijken tegen welke kosten wij de bestelling door kunnen geven en u hierover informeren. Betaling kan daarna gewoon via onze website. (iDeal, MasterCard of Visa)

Created by Trefnet    Powered by Shark CMS